FAQ

Najczęściej zadawane pytania


1

Co to jest Kablówka Online?

Kablówka Online to możliwość oglądania wybranych kanałów z oferty Twojego Lokalnego Operatora Telewizji Kablowej na urządzeniach typu: komputer stacjonarny, laptop, tablet, fablet, smartfon. Kablówka Online to coś w rodzaju cyfrowego multiroomu, z tą różnicą, że dostępna jest na ekranach innych niż ekran telewizora.

2

Czy usługa Kablówka Online jest legalna?

Tak. Wszystkie kanały dostępne w usłudze Kablówka Online udostępniane są na podstawie umów z nadawcami telewizyjnymi, które zawarł Twój Lokalny Operator Telewizji Kablowej.

3

Czy Kablówka Online jest darmowa?

Decyzję o ewentualnej odpłatności za usługę podejmuje niezależnie Lokalny Operator Telewizji Kablowej.

4

Czy istnieje możliwość korzystania z Kablówki Online, poza siecią internetową Lokalnego Operatora Telewizji Kablowej, np. korzystając z bezpłatnych sieci WI-Fi lub Internetu mobilnego.

Nie. Kablówka Online działa wyłącznie w ramach sieci internetowej Lokalnego Operatora Telewizji Kablowej, a dokładniej w ramach gospodarstwa domowego do którego dostarczana jest usługa internetowa Operatora.

5

Dlaczego po zalogowaniu się do Kablówki Online widzę tylko jeden kanał?

Jeśli po zalogowaniu do usługi widzą Państwo tylko jeden kanał, najpewniej:

  • w momencie logowania się do usługi Kablówka Online nie znajdują się Państwo w zasięgu sieci Lokalnego Operatora,
  • Lokalny Operator nie aktywował w ramach swojej sieci usługi Kablówka Online,
  • Lokalny Operator nie aktywował jeszcze Państwu usługi Kablówka Online.

Prosimy zatem o kontakt z BOK swojego Lokalnego Operatora, aby ustalić, czy:

  • znajdują się Państwo w zasięgu Jego sieci,
  • Lokalny Operator uruchomił w ramach swojej sieci usługę Kablówka Online,
  • Lokalny Operator aktywował Państwu usługę Kablówka Online.

6

Na ilu urządzeniach mogę jednocześnie oglądać telewizję korzystając z Kablówki Online?

Kablówka Online możesz zainstalować na wszystkich możliwych urządzeniach w Twoim domu. Jednakże w tym samym czasie odtwarzanie możliwe jest tylko na jednym urządzeniu.

7

Mam kłopoty z odtwarzaniem telewizji w Kablówce Online. Co mam robić?

Sprawdź czy spełniasz wszystkie wymagania:

  • Czy jesteś podłączony do sieci internetowej Lokalnego Operatora Telewizji Kablowej?
  • Czy posiadasz umowę dotyczącą korzystania z telewizji kablowej z Lokalnym Operatorem Telewizji Kablowej?
  • Czy Twój Lokalny Operator Telewizji Kablowej udostępnił swoim Abonentom dostęp do usługi Kablówka Online?
  • Prosimy też o zapoznanie się z naszym Poradnikiem.
  • Jeśli i to nie pomoże zapraszamy do kontaktu.

8

W Internecie można znaleźć serwisy, które oferują znacznie więcej kanałów. Dlaczego w Kablówce Online liczba kanałów jest ograniczona?

W Kablówce Online liczba kanałów uzależniona jest od:

  • oferty programowej Lokalnego Operatora Telewizji Kablowej
  • zezwoleń od Nadawców kanałów telewizyjnych na reemisję w sieci IP, którymi dysponuje Lokalny Operator Telewizji Kablowej

9

Czy korzystając z Kablówki Online muszę płacić abonament radiowo-telewizyjny?

Naszym zdaniem tak. Traktujemy oglądanie kanałów w naszej usłudze jak „zwykłe” oglądanie telewizji. Jednak jeśli płacisz już abonament za swój telewizor nie musisz rejestrować swojego telefonu komórkowego, tabletu czy komputera jako kolejny odbiornik.

Poradnik

Poradnik użytkownika


Do poprawnego działania usługa Kablówka Online wymaga:

  • szybkiego i stabilnego łącza do Internetu
  • urządzenia do odtwarzania telewizji np. PC, laptop, telefon, smartfon, tablet, fablet

Jeśli Twój obraz nie odtwarza się płynnie, zatrzymuje się lub jest słabej jakości to jeśli masz taką możliwość to zawsze spróbuj skorzystać z Kablówki Online:

  • przy wykorzystaniu innej przeglądarki internetowej (najlepiej Firefox lub Chrome)
  • na innym komputerze w tej samej sieci

Jeśli uzyskasz inne wyniki w innej konfiguracji to wskazuje na problem z łączem internetowym lub z urządzeniem odtwarzającym.

Łącze internetowe

Do poprawnego działania usługi potrzebne jest łącze minimum 1Mbit (download) dla kanałów SD (standardowa rozdzielczość) oraz łącze 1,5Mbit (download) dla kanałów HD (wysoka rozdzielczość). Dotyczy to zarówno komputerów PC jak i urządzeń mobilnych.
Swoje łącze można przetestować tutaj: http://twojeip.wp.pl
Jeśli Twoje łącze jest wolniejsze lub prędkość nie jest stała to obraz może zacinać się i może być niskiej jakości.


Pamiętaj, że inne programy na Twoim komputerze lub urządzeniu mobilnym a także inne komputery i urządzenia w Twojej sieci mogą korzystać ze wspólnego łącza internetowego co obniża efektywną prędkość połączenia. Wyłącz niepotrzebne urządzenia i programy działające w tle, aby wyeliminować możliwość konfliktu.


Nie martw się. Sieci ciągle się poprawiają i stają się coraz szybsze. Będzie dobrze!

Komputery PC

Jeśli masz problemy z usługą to:

  • Sprawdź czy spełniasz wymagania opisane w części Jak korzystać z Kablówki Online?
  • Zaktualizuj swoją przeglądarkę internetową tak żeby korzystać z najnowszej dostępnej wersji. Polecamy przeglądarki Mozilla Firefox oraz Google Chrome.
  • Sprawdź czy Twój system operacyjny jest zaktualizowany i posiada zainstalowane wszystkie uaktualnienia.
  • Upewnij się, że korzystasz z najnowszych sterowników. Szczególnie ważne są sterowniki karty graficznej.
  • Sprawdź czy twoja przeglądarka obsługuje JavaScript i HTML5.
  • Jeśli korzystasz z laptopa, sprawdź czy w opcjach zasilania nie masz włączonego trybu oszczędzania energii w którym komputer nie pracuje z pełną wydajnością.

Jeśli wszystko powyżej nie pomaga zgłoś problem do nas.

Jak zgłaszać błędy w usłudze Kablówka Online?

Zanim zgłosisz błąd pamiętaj, żeby zapoznać się z naszym FAQ oraz z naszym Poradnikiem.

Pamiętaj o podaniu minimum:

  • nazwy Twojego Lokalnego Operator Telewizji Kablowej
  • minimalnego opisu problemu
  • opisu urządzenia z jakiego korzystasz: komputer PC, tablet, telefon
  • sposobu z jakiego korzystasz z naszej usługi czyli np. strona web (z przeglądarki), aplikacja na telefonie android, aplikacja na telefonie z IOS (Apple)
  • kanału który sprawia Ci problem

Idealne zgłoszenie zawiera:

  • pełny adres URL na którym występuje błąd
  • szczegółowy opis błędu
  • kroki wywołania błędu (informacja, po jakim działaniu występuje błąd)
  • częstotliwość występowania błędu: zawsze / kilka razy / raz
  • wszelkie informacje umożliwiające odtworzenie błędu
  • system operacyjny na komputerze w którym wystąpił błąd: np. Windows 7 64-bit
  • użyta przeglądarka internetowa: np. Firefox wersja 24.0
  • jeżeli błąd zawiera komunikat to treść tego komunikatu lub zrzut ekranu z komunikatem
  • jeżeli błąd jest związany z konkretnym obiektem (kanałem, pakietem, funkcją, itp.) prosimy o uwzględnienie identyfikatora/nazwy itd.
  • zrzut ekranu z błędem (klawisz Print Screen na klawiaturze PC) w formacie jpg
  • adres e-mail /login osoby do kontaktu w sprawie zgłoszenia

Pamiętaj, że w zależności od tego jak kompletne informacje nam przekażesz będziemy w stanie pomóc Ci szybko i sprawnie.